Med anledning av den oerhört tragiska olyckan den 29 december i Vårberg

Hissförbundet har fått kännedom om den oerhört tragiska olyckan den 29 december i Vårberg i södra Stockholm som ledde till en hissteknikers död och är förfärade. Våra tankar finns hos den drabbades familj och kollegor.

Installation, underhåll, reparation och modernisering av hissar är aktiviteter som är förknippade med risker. För att minska risker och främja en säker arbetsmiljö arbetar Hissförbundet tillsammans med medlemsföretagen aktivt med att sprida kunskap, utbilda och öka riskmedvetenheten. Trots detta sker ibland det som inte får hända.

Vårt mål är att främja ett säkert användande och en säker arbetsmiljö och vi kommer noga att följa upp utredningen om vad som hänt för att ta lärdom och förhindra att samma typ av olycka ska ske igen.

Uppdatering:

Med anledning av den oerhört tragiska arbetsplatsolyckan den 29 december i Vårberg i södra Stockholm som ledde till att en hisstekniker miste livet deltar Hissförbundet i en branschgemensam tyst minut fredagen den 12 januari kl. 14.00. Vi uppmuntrar våra medlemsföretag att göra detsamma. Våra tankar finns hos den drabbades familj och kollegor.

Med varmt deltagande,
Hissförbundet

Livsviktigt om räddningssituationer

Det är livsviktigt att känna till att en räddnings- och evakueringssituation endast ska hanteras av behörig personal som har genomgått

Vasakronans hållbarhetschef Anna Denell till Hissförbundets vårmöte

Välkommen till Hissförbundets vårmöte den 30 maj. Dagen kommer att bjuda på årsmöte, ett intressant seminarium på temat hållbarhet då

Utbilda dig för säkerheten!

Är du arbetsledare och strävar efter att ytterligare höja säkerhetsmedvetandet inom ditt team och företag? Hissförbundet presenterar en specialdesignad kurs

Med anledning av den oerhört tragiska olyckan den 29 december i Vårberg