Medlemmar

ALT Hiss AB

Fristående helsvenskt företag med tillverkning i Alvesta som levererar nya och moderniserar gamla hissar och rulltrappor samt utför förebyggande underhåll. Rikstäckande försäljnings- och serviceorganisation. Hissar med alla typer drivsystem med eller utan maskinrum ger alltid rätt typ av hiss beroende på användningsområde, ring för konsultation!

Produkter och tjänster

• Linhissar
  • Hydraulhissar
  • Plattformshissar
  • Linhissar
  • Rulltrapport

Företagsnamn:ALT Hiss AB
Adress:Ilabäcksvägen 6
Postnummer & Ort:342 32 Alvesta
Webbplats:www.alt.se
Kontaktperson:Göran Björkqvist
Telefon:0472-39 07 05
E-post:goran.bjorkqvist@alt.se

Amsler Hiss AB

Amsler Hiss kan erbjuda er ett brett utbud av hissar och serviceavtal. Vi utför både nybyggnation och modernisering av alla slags hissar. Vårt arbetsområde innefattar hela Storstockholm. Vi använder enbart öppna hissystem som inte innehåller specialkomponenter. Det gör att reparation och service blir enklare och billigare på grund av att reservdelar säljs på en öppen marknad.

Företagsnamn:Amsler Hiss AB
Adress:Hardemogatan 21
Postnummer & Ort:124 67 Bandhagen
Webbplats:www.amslerhiss.se
Kontaktperson:Tommy Amsler
Telefon:08 - 556 433 00
Epost: tommy@amslerhiss.com
Aritco logo black

Aritco Lift AB

Hisstilverkningsföretaget Aritco grundades 1995, med fokus på personhissar som förenade design med yteffektiva lösningar, för skolor, publika byggnader, kontor och butiker. Alla företagets hissar är designade för att öppna upp platser och ytor för människor genom att öka mobilitet, med en tydlig Skandinaviska design, smarta funktioner och säkerhet i fokus. Genom åren har Aritco revolutionerat hissindustrin genom sitt motto “Next Level Living”, och idag finns Aritcos hissar installerade i mer än 35.000 byggnader och hem världen över.

2016 bröt Aritco ny mark genom lanseringen av världens första hiss utvecklad specifikt för hemmet. Den nya Aritco HomeLift har sedan lanseringen vunnit erkännande genom ett flertal olika priser så som Winner of Red Dot Product Award, 2017, Gold Winner i Hong Kong Design Awards 2017, Excellent Price i Red Star Award 2018, China och Gold Medal i European Product Design Awards 2017. Den har också nominerats till Best Domestic Design i tidskriften Wallpaper Design Awards, samt utsetts till en av fem slutfinalister i Stora Design Priset 2017 som arrangeras av Teknikföretagen och Svensk Form tillsammans.

Produkter och tjänster

• Plattformshissar
  • Hissinredningar

Företagsnamn:Aritco Lift AB
Adress:Box 516
Postnummer & Ort:175 26 Järfälla
Webbplats:www.aritco.com
Besöksadress:Elektronikhöjden 14
Postnummer & Ort:175 43 Järfälla
Kontaktperson:Niklas Karlsson
Telefon:08-120 401 00
E-post:niklas.karlsson@aritco.com

Cibes Kalea Sverige AB

Cibes Kalea Sverige AB levererar hisslösningar som är anpassade till olika marknader och individuella behov. Vi erbjuder ett brett urval plattformshissar, kabinhissar och trapphissar för offentlig och privat miljö. Hissarna är tystgående och användarvänliga. De har låga driftskostnader och lång livslängd.

Hissarna konstrueras och tillverkas i Sverige med ett distributionsnät över hela världen

Företagsnamn:Cibes Kalea Sverige AB
Adress: Utmarksvägen 13
Postnummer & Ort:802 91 Gävle
Webbplats:www.cibeslift.com
Kontaktperson:Urban Strandberg
Telefon: 040 40 96 75 75
E-post: urban.strandberg@cibesliftgroup.com

Global1partners AB

Global1Partners ansvarar för att tillgodose den Nordiska Hissmarknaden med Fermators hissdörrar.
Företaget ingår i Fermator Group som är en av de  ledande tillverkarna av automatiska dörrar till hissar i världen. Med huvudkontor i Spanien och 11 fabriker i världen kan Fermator leverera alla typer av dörrar till alla typer av projekt. De lokala företagen levererar service före, under och efter projekten.

Företagsnamn:Global1partners AB
Adress: Reprovägen 7
Postnummer & Ort: 183 77 Täby
Webbplats: www.fermator.com
Kontaktperson: Tom Örnevik
Telefon:
Epost: tom.ornevik@global1partners.com

Greve Jakob Hiss AB

Greve Jakob Hiss AB är ett hissföretag hemmahörande i Varberg, med Halland och angränsande län som marknad. Vi utför installationer, reparationer, moderniseringar och service på hissar, plattformshissar och dörrautomatik. Vi arbetar med alla system på marknaden och levererar olåsta produkter med fokus på kvalitet, miljö och livslängd.

Företagsnamn:Greve Jakob Hiss AB
Adress:Stålgatan 4
Postnummer och ort: 432 32 Varberg
Webbplats:www.grevejakob.se
Kontaktperson:Linus Lindh
Telefon:010 16 39 955
E-post:linus@grevejakob.se
Logo Hisscentralen i Närke AB

Hisscentralen i Närke AB

Hisscentralen i Närke AB startades 2002 och ingår i Motum-koncernen, Sveriges största oberoende hiss- och portleverantör. Företaget erbjuder flexibla och kundanpassade hisslösningar av högsta kvalitet med öppna system som är enkla att underhålla och som inte binder kunden till en specifik leverantör. Vi servar, reparerar och moderniserar hissar från samtliga tillverkare på marknaden. Dessutom utför vi service och reparation av rulltrappor och portar.

Företagsnamn:Hisscentralen i Närke AB
Adress:Elementvägen 9
Postnummer och ort: 702 27 Örebro
Webbplats:www.hisscentralen.se
Kontaktperson:Marcus Brüde
Telefon:019 20 66 40
E-post: marcus.brude@hisscentralen.se

Hissgruppen AB

Hissgruppen är ett av Stockholms ledande hissföretag som etablerades 1978. Vi levererar kundanpassade hissar av hög kvalitet och arbetar med olåsta hissystem samt med komponenter från den öppna marknaden vilket innebär att kunden själv kan välja partner för moderniseringar och service, något som i slutändan ger kunden en valfrihet samt en lägre kostnad över tid. Vår serviceorganisation är tillgänglig dygnet runt årets alla dagar då personlig service och personligt engagemang är viktigt för oss.

Företagsnamn:Hissgruppen AB
Adress:Vretensborgsvägen 28
Postnummer & Ort:126 30 Hägersten
Webbplats:www.hissgruppen.se
Kontaktperson:Peter Åman
Telefon:08 564 614 80
E-post: peter.aman@hissgruppen.se

Hisskontakt i Norden AB

Hisskontakt Norden AB erbjuder ett stort utbud av nya hissar, modernisering och ombyggnad av befintliga hissar i Stockholm. Vi utför dessutom service och reparationer på alla förekommande hisstyper.

Vi har valt att vara en oberoende hissleverantör som kan hitta lösningar utifrån era specifika krav och behov. Då vi tillhandahåller ett utbud som kommer från ett flertal leverantörer kan vi ta fram den optimala lösningen för er. Vi jobbar effektivt och har ständigt kundernas bästa i åtanke. Det innebär snabba beslutsvägar, en utpräglad lyhördhet och en stor förståelse för kundernas utgångspunkt och perspektiv.

Hos oss får du alltid en personlig kontakt som tar ansvar för projektet och gör sitt yttersta för att leva upp till dina önskemål.

Företagsnamn:Hisskontakt i Norden AB
Adress:Söderbymalmsvägen 6B
Postnummer och ort: 136 44 Handen
Webbplats:hisskontakt.se
Kontaktperson:Ricky Leckremo
Telefon:08-48 00 27 84
E-post:ricky@hisskontakt.se

Hissmekano AB

Hissmekano, som grundades 1938, utvecklar, säljer och distribuerar hisskomponenter för den nordiska- och den europeiska marknaden. Vi har drygt 17 000 artiklar varav ca 8 000 i lager. Våra lagerförda artiklar kan vi leverera inom 24 timmar. Mer information på www.hissmekano.se.

Företagsnamn:Hissmekano AB
Adress:Reprovägen 7