Marcus Nilsson ny branschkoordinator på Hissförbundet

Efter sommaren har Hissförbundet fått förstärkning till kansliet i Stockholm genom nyrekryteringen av Marcus Nilsson. Marcus kommer arbeta som branschkoordinator och stärka upp teamet.

Berätta om dig!
– Jag heter Marcus Nilsson och är född och uppvuxen i Kristianstad, men har bott i Stockholm sedan 10 år tillbaka.

Vad har du för bakgrund?
– Jag är utbildad fastighetsmäklare och har arbetat med det under cirka två år. Har utöver detta arbetat cirka fem år inom civilsamhället med folkhälso- och skolfrågor.

Vilket jobb kommer du ifrån nu närmast?
– Fastighetsmäklare på Properties & Partners.

Finns det någon fråga du brinner lite extra för?
– Jag brinner för demokratifrågor och för att fler ska engagera sig. Jag är också nyfiken på utvecklingen kring AI och hur den kommer att påverka vårt sätt att arbeta i framtiden.

Vad ser du fram emot med ditt nya arbete?
– Det är mycket jag ser fram emot, men framförallt är jag nyfiken på att lära mig mer om hissar av de som kan mest i hela branschen.

Vad vill du åstadkomma för Hissförbundet?
– I min roll som koordinator hoppas jag kunna bidra med mycket struktur och ökat engagemang för medlemmarna.

Vad gör du helst på fritiden?
– På fritiden föredrar jag att umgås med vänner och familj. Jag tycker också om att promenera med en spännande krimpodd i lurarna eller köra ett svettigt spinningpass på gymmet.