saxgrind

Hissförbundet i Branschaktuellt

Hissförbundet: Boverket behöver göra en utredning

Hissförbundet är sedan 1992 den svenska branschföreningen för företag som tillverkar hissar, monterar och underhåller hiss- och rulltrappsinstallationer. Verksamheten riktar in sig på tre fokusområden: påverka, informera och utbilda. I skenet av det gångna året och de olyckor som skett är behovet om kunskap, men framför allt, handling stort.

Hissförbundet i Elektrikern

”För den som gillar både elektronik och mekanik är det här ett perfekt yrke”, tycker Sima Iskandar. Artikeln berättar även

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum