Hissförbundet på Boinstitutets digitala Almedalen

Idag deltog Hissförbundet på Boinstitutets digitala Almedalen med ett anförande om varför Sverige behöver ett nytt regelverk för säkrare hissar.

Mer än 50 deltagare följde live när Hissförbundets generalsekreterare Anne Geitmann och vår ordförande för kommunikationskommittén Charlotte Teglgaard beskrev riskerna med Sveriges gamla hissbestånd och yrkade för regeländringarna för att komma tillrätta med olyckorna.

Se inspelningen nedan.

Om Boinstitutets Almedalen
När Almedalen ställdes in på grund av coronapandemin tog Boinstitutet beslutet att erbjuda en digital plattform för alla bostadsaktörer. Mellan den 29 juni – 1 juli 2020 livestreamades mer än 50 digitala seminarier, paneldebatter och diskussioner. Se Boinstitutets hemsida för mer information.