Boverkets prognos: 50 000 nya bostäder 2020

Bostadsbyggandet föll kraftigt under 2018, men under 2019 har takten stabiliserats betydligt. I år påbörjas 51 000 bostäder inräknat nettotillskott genom ombyggnad, enligt Boverkets prognos. Det är en minskning med 9 procent jämfört med 2018. År 2020 minskar antalet påbörjade bostäder marginellt, då 50 000 bostäder påbörjas. Prognosen för 2020 utgår från att investeringsstöd för hyresrätter kan fortsätta att lämnas.

Mer information finns i Boverkets indikatorer som innehåller Boverkets byggprognos med analys av utvecklingen på bygg- och bostadsmarknaden. Ladda ner publikationen från Boverkets webbplats.

SCIP – Registrering av särskilt farliga ämnen

From den 5 januari 2021 måste tillverkare, importör eller distributör av en vara som släpps ut på marknaden i EU/EES

Debattartikel ”Det krävs regeländringar”

Med anledning av Hissförbundets nya rapport om säkerhetsbrister med äldre hissar publicerades idag en debattartikel från Hissförbundet i tidningen Renoveringsinfo.

Ny rapport: Var femte hiss i Sverige har allvarliga säkerhetsbrister

Det finns idag 126 000 hissar i Sverige. Mer än hälften av dem är äldre än 30 år och saknar

Handslag

Ny styrelseledamot sökes!