Boverkets prognos: 50 000 nya bostäder 2020

Bostadsbyggandet föll kraftigt under 2018, men under 2019 har takten stabiliserats betydligt. I år påbörjas 51 000 bostäder inräknat nettotillskott genom ombyggnad, enligt Boverkets prognos. Det är en minskning med 9 procent jämfört med 2018. År 2020 minskar antalet påbörjade bostäder marginellt, då 50 000 bostäder påbörjas. Prognosen för 2020 utgår från att investeringsstöd för hyresrätter kan fortsätta att lämnas.

Mer information finns i Boverkets indikatorer som innehåller Boverkets byggprognos med analys av utvecklingen på bygg- och bostadsmarknaden. Ladda ner publikationen från Boverkets webbplats.

Boverkets prognos: 50 000 nya bostäder 2020

Lärare för hiss- och rulltrappsteknikerutbildningen i Kungsbacka prisades!

Enligt kommunfullmäktiges motivation tilldelas Eva Klingnäs och Joachim Blom Lära för livet-priset för sina betydelsefulla insatser kring Yrkeshögskolan i Kungsbackas

Sveriges ekonomi och Allmännyttans digitalisering

Extrastämman bekräftade Daniel Nyman som ordförande efter sitt byte till Kone samt valde Diego Garcia (Otis) till vice ordförande och

Möt oss i Almedalen