Använd hissen och rulltrappan på rätt sätt – åk säkert!

Inom hiss- och rulltrappsbranschen ser vi tyvärr att det händer ett antal olyckor och tillbud varje år varav en stor del skulle kunna undvikas om användarna följer branschens säkerhetsrekommendationer. För barn är en vanlig olyckstyp att fingrar eller fötter kläms i hissen eller rulltrappan. För vuxna är fall- och klämolyckor vanligast.

För att undvika olyckor rekommenderar branschen att säkerhetsrekommendationerna nedan följs.

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för hissar

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för rulltrappor

Hissförbundet bjuder in till frukostseminarium & paneldebatt

Läs mer och anmäl dig till frukostseminariet här. Läs mer om paneldebatten här. Anmäl dig till Fastighetsmässan här. Facebook Twitter