Använd hissen och rulltrappan på rätt sätt – åk säkert!

Inom hiss- och rulltrappsbranschen ser vi tyvärr att det händer ett antal olyckor och tillbud varje år varav en stor del skulle kunna undvikas om användarna följer branschens säkerhetsrekommendationer. För barn är en vanlig olyckstyp att fingrar eller fötter kläms i hissen eller rulltrappan. För vuxna är fall- och klämolyckor vanligast.

För att undvika olyckor rekommenderar branschen att säkerhetsrekommendationerna nedan följs.

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för hissar

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för rulltrappor

Vårmöte 2019

Ny ledamot invald På Hissförbundets föreningsårsmöte blev Daniel Nyman, Hissmekano, omvalt till styrelseordförande för Hissförbundet. Även Diego Garcia, Otis, omvaldes