Använd hissen och rulltrappan på rätt sätt – åk säkert!

Inom hiss- och rulltrappsbranschen ser vi tyvärr att det händer ett antal olyckor och tillbud varje år varav en stor del skulle kunna undvikas om användarna följer branschens säkerhetsrekommendationer. För barn är en vanlig olyckstyp att fingrar eller fötter kläms i hissen eller rulltrappan. För vuxna är fall- och klämolyckor vanligast.

För att undvika olyckor rekommenderar branschen att säkerhetsrekommendationerna nedan följs.

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för hissar

Informationsblad med säkerhetsrekommendationer för rulltrappor

Snabbare väg till arbetstillstånd för medlemmar i Teknikföretagen

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar.

Nordisk Hissmässa 2018

Nordiska hissmässan äger rum den 11 oktober 2018 på Xenter i Tumba. Tid: 11.00-16.00 Plats: Xenter, Utbildningsvägen 3, Tumba Svara

Boverket informerar om säkerhetsproblem med äldre hissar

Med anledning av hissolyckan i Stockholm 9 juni där ett barn skadades allvarligt och tidigare liknande incidenter har Boverket publicerat