Bli associerad medlem i Hissförbundet

För att ge fler företag med koppling till hissbranschen möjlighet att ta del av arbetet inom Hissförbundet har det beslutats att införa ett associerat medlemskap.

Till associerade medlemmar i Hissförbundet kan styrelsen anta företag som bedriver verksamhet inom hiss- och rulltrappsområdet, men som inte uppfyller alla kriterier för fullvärdigt medlemskap. Associerat medlemskap riktar sig i första hand till företag som bedriver verksamhet som omfattar tekniska konsultationer, besiktningar, kontroller, certifiering, utbildning etc.

Information om associerat medlemskap och hur du ansöker finns här.

YH-utbildningen Xenter: 5 nya starter beviljade!

Utbildningen till hiss- och rulltrappstekniker kräver större lokal med tung utrustning och en högre lärartäthet, vilket inte kan finansieras med

Hissnande hissmusik

Hissmusik har historiskt något av ett dåligt rykte. Hissmusik, eller skvalmusik, beskrivs ofta som lugn bakgrundsmusik du kan höra i

Hissförbundet i Aktuella Byggen