Bli associerad medlem i Hissförbundet

För att ge fler företag med koppling till hissbranschen möjlighet att ta del av arbetet inom Hissförbundet har det beslutats att införa ett associerat medlemskap.

Till associerade medlemmar i Hissförbundet kan styrelsen anta företag som bedriver verksamhet inom hiss- och rulltrappsområdet, men som inte uppfyller alla kriterier för fullvärdigt medlemskap. Associerat medlemskap riktar sig i första hand till företag som bedriver verksamhet som omfattar tekniska konsultationer, besiktningar, kontroller, certifiering, utbildning etc.

Information om associerat medlemskap och hur du ansöker finns här.

Hissförbundet i Elektrikern

”För den som gillar både elektronik och mekanik är det här ett perfekt yrke”, tycker Sima Iskandar. Artikeln berättar även

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum