Fastighetsmässan Paneldebatt

Under årets Fastighetsmässa bjuder Hissförbundet in till ett frukostseminarium samt en paneldebatt.

Paneldebatt: Investeringsstödet för hyresbostäder – först slopat och nu tillbaka på agendan?

Hissförbundet bjuder in till en paneldebatt om investeringsstödet för hyresbostäder, som avskaffades när Riksdagen antog Moderaternas och Kristdemokraternas statsbudget för 2019, men enligt Januariavtalet nu ska göras om, koncentreras och effektiviseras. Vi diskuterar med politiker och berörda aktörer om investeringsstödets framtid och dess betydelse för att möta Sveriges akuta bostadsbrist samt brist på tillgängliga bostäder för äldre, personer med funktionsnedsättning och barnfamiljer.

Deltagare i paneldebatten är: Larry Söder, Bostadspolitisk talare Kristdemokraterna, Ola Johansson, Bostadspolitisk talare Centerpartiet, Martin Hofverberg, Chefsekonom Hyresgästföreningen, Daniel Nyman, Ordförande Hissförbundet.

Se även Fastighetsmässans hemsida för mer information.

Läs mer och anmäl dig till frukostseminariet här.