Ta del av Byggföretagens aktuella konjunkturrapport

Byggindustrin bromsar in snabbt och investeringarna faller. Värst drabbas bostadsbyggandet, som står för hälften av branschens årliga investeringar. I rapporten beräknas produktionen av lägenheter falla med närmare 30 procent till 28.200. Samtidigt bromsar småhusbyggandet in med 25 procent. Produktionen av nya bostäder väntas i år landa på 35.700, vilket kan jämföras med toppåret 2017 då närmare 64.000 bostäder färdigställdes.

Här kan du läsa hela konjunkturrapporten.

YH-utbildningen Xenter: 5 nya starter beviljade!

Utbildningen till hiss- och rulltrappstekniker kräver större lokal med tung utrustning och en högre lärartäthet, vilket inte kan finansieras med

Hissnande hissmusik

Hissmusik har historiskt något av ett dåligt rykte. Hissmusik, eller skvalmusik, beskrivs ofta som lugn bakgrundsmusik du kan höra i

Hissförbundet i Aktuella Byggen