Ta del av Byggföretagens aktuella konjunkturrapport

Byggindustrin bromsar in snabbt och investeringarna faller. Värst drabbas bostadsbyggandet, som står för hälften av branschens årliga investeringar. I rapporten beräknas produktionen av lägenheter falla med närmare 30 procent till 28.200. Samtidigt bromsar småhusbyggandet in med 25 procent. Produktionen av nya bostäder väntas i år landa på 35.700, vilket kan jämföras med toppåret 2017 då närmare 64.000 bostäder färdigställdes.

Här kan du läsa hela konjunkturrapporten.

Ny styrelseledamot sökes!

Målsättningen är att skapa en bred representation i Hissförbundets styrelse som återspeglar hissmarknaden i Sverige. Se här vem som ingår

Påbyggnad våning och hiss

Stöd för modernisering eller efterinstallation av hiss