Ta del av Byggföretagens aktuella konjunkturrapport

Byggindustrin bromsar in snabbt och investeringarna faller. Värst drabbas bostadsbyggandet, som står för hälften av branschens årliga investeringar. I rapporten beräknas produktionen av lägenheter falla med närmare 30 procent till 28.200. Samtidigt bromsar småhusbyggandet in med 25 procent. Produktionen av nya bostäder väntas i år landa på 35.700, vilket kan jämföras med toppåret 2017 då närmare 64.000 bostäder färdigställdes.

Här kan du läsa hela konjunkturrapporten.

Hissförbundet i Elektrikern

”För den som gillar både elektronik och mekanik är det här ett perfekt yrke”, tycker Sima Iskandar. Artikeln berättar även

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum