Vårmöte blommor

Så var vårmötet 2020

Den 14 maj 2020 hölls Hissförbundets vårmöte och föreningsårsmöte. På grund av coronapandemin samlades vi för första gången helt digitalt.

På Hissförbundets föreningsårsmöte valdes Martin Thormann, Thyssenkrupp Elevators nya vd i Sverige, in som ny ledamot. Han ersätter Richard Bergstedt. Även Niklas Karlsson, Aritco, tog plats i styrelsen som ersättare för Martin Idbrant. Vikén Martarian, Schindler, och Fredrik Sälgström, ALT Hiss, blev omvalda som styrelseledamöter. Daniel Nyman, Kone, och Diego Garcia, Otis, sitter kvar som ordförande respektive vice ordförande. Henning Beyer, Åhmans i Åhus, fortsätter sitt uppdrag i Hissförbundets valberedning.

I anslutning till föreningsårsmötet redovisades Hissförbundets olycksfallsstatistik för 2019. Här kan du läsa statistiken.

Avslutningsvis presenterades Hissförbundets åtgärder med anledning av coronapandemin, såsom framtagandet av säkerhetsåtgärder och ställningstagandet till MSB. Mer information finns på vår webbsida om covid-19.

Hissförbundet tackar alla deltagare för ett effektivt vårmöte. Vi ser fram emot att få träffas snart igen för personliga möten och mingel!

Har du inte fått dokumentationen så hör av dig till kansliet.

Ny styrelseledamot sökes!

Målsättningen är att skapa en bred representation i Hissförbundets styrelse som återspeglar hissmarknaden i Sverige. Se här vem som ingår

Påbyggnad våning och hiss

Stöd för modernisering eller efterinstallation av hiss