Lärare för hiss- och rulltrappsteknikerutbildningen i Kungsbacka prisades!

Vid Kungsbackas kommunfullmäktigemöte i november 2019 premierades Eva Klingnäs och Joachim Blom, utbildningsledare resp. lärare för hiss- och rulltrappsteknikerutbildningen på YH-Kungsbacka med Lära för livet-priset. Syftet med priset är att lyfta fram medarbetare som bidrar till att utveckla verksamheten.

Enligt kommunfullmäktiges motivation tilldelas Eva Klingnäs och Joachim Blom Lära för livet-priset för sina betydelsefulla insatser kring Yrkeshögskolan i Kungsbackas nystartade utbildning till Hiss- och rulltrappstekniker. Eva och Joachim har genom flit, nytänkande och en stor portion omsorg utvecklat Västsveriges första utbildning i sitt slag och på mycket kort tid lyckats få den ekonomiskt bärande, samtidigt som de tagit ett gemensamt ansvar både för uppbyggnaden av ett helt unikt hiss- och rulltrappslabb och skapat ett mycket väl fungerande sammanhang för de studerande.

Hissförbundet gratulerar både Eva och Joachim och är mycket glad att få samarbeta med YH Kungsbacka för att kompetenssäkra hiss- och rulltrappsbranschen!

För vidare läsning se kommunens hemsida och tidningen Norra Hallands hemsida.

Covid-19 – information för företagare

Med anledning av Coronasituationen samlar Hissförbundet relevant information till dig som företagare om exempelvis tillfälliga ändringar i lagar och regler,

Uttalande från Hissförbundet om samhällskritiskt underhållsarbete

Våra medlemsföretag tar dagligen hand om hissar och rulltrappor på samhällskritiska platser i hela Sverige. Exempel på byggnader och infrastruktur