Britain wants to keep close relations with Sweden – but prepare for that Brexit will hurt

Den 1 februari 2019 höll Teknikföretagens Branschgrupper, där Hissförbundet har sitt kansli, ett seminarium om hur svenska företag ska förhålla sig inför den stundande Brexit.

Brittiska ambassadören David Cairns, Teknikföretagens Advisor Trade Policy and Standardization, Emanuel Badehi Kullander, och Kommerskollegiums Senior Adviser International Trade Policy and Trade Facilitation, Anneli Wengelin, gav en lägesrapportering och matnyttiga tips.

Även om det fanns få konkreta svar på hur förhandlingarna går och vad företag kan förvänta sig den 29 mars 2019 så var det en sak talarna var överens om: Förbered dig så gott du bara kan.

Med hjälp av exempelvis Teknikföretagens checklista eller Kommerskollegiets frågeunderlag kan du analysera ditt företags exponering och hur du möter potentiella störningar:

Teknikföretagens checklista

Att tänka på inför Brexit