Ingen påbyggnadsbonus i statens budget för 2019

Hissförbundet vill flagga för att påbyggnadsbonusen, som är en del av investeringsstödet för hyresbostäder och bostäder till studenter, inte finns med i statsbudgeten som riksdagen fattade ett rambeslut om den 12 december 2018. Detta betyder att inga nya beslut om investeringsstöd kommer kunna fattas efter årsskiftet.

Riksdagens rambeslut kommer nu att ligga till grund för riksdagens behandling av anslagen inom de 27 utgiftsområdena. Först när riksdagen har beslutat om utgiftsområdena kan regeringen, baserat på riksdagens beslut, utfärda regleringsbrev. Genom regleringsbreven fördelas de av riksdagen anvisade medlen på verksamheter och myndigheter.

Läs mer på Fastighetsvärldens hemsida: https://www.fastighetsvarlden.se/notiser/investeringsstodet-forsvinner-vid-arsskiftet/

Läs mer på Regeringskansliets hemsida: https://www.gov.se/artiklar/2018/12/riksdagsbehandlingen-av-budgeten-for-2019/

Har du frågor? Välkommen att kontakta Hissförbundet på hissforbundet@tebab.com

Ingen påbyggnadsbonus i statens budget för 2019

Hissförbundet och Fastighetsmässan i nytt samarbete

Fastighetsmässan har funnits sedan 2009 och på bara 10 år har mässan ökat med 218% i utställande företag och 410%

Hisstjänst i Skaraborg AB ny medlem i Hissförbundet

Hissförbundet välkomnar nya medlemmen Hisstjänst i Skaraborg AB. Läs mer om företaget på www.hisstjanst.se Facebook Twitter LinkedIn Gmail

Vill du jobba inom en teknisk bransch med goda framtidsutsikter?

Arbetsförmedlingen och Hissförbundet har tillsammans tagit fram en rekryteringsutbildning för personer inskrivna hos Arbetsförmedlingen där eleverna utbildas direkt till arbete.