Tillgänglighetsarenans workshop

Tillgänglighetsarenan är ett samarbete mellan Hissförbundet, SPF Seniorerna, DHR, Scandic och Parasport Sverige. Syftet med arenan är att öka tillgängligheten i samhället för alla.

Den 26 september höll Tillgänglighetsarenen i en workshop på BFABs Tillgänglighetsdag i Stockholm. ”Tillgänglighet för alla borde varit en självklarhet redan igår” var temat för vår workshop. Deltagarna i workshoppen kom från olika roller inom byggindustrin. Det blev en väldigt lyckad dag med många intressanta diskussioner. Vi landade i att det ofta är pengarna som styr, även om tillgänglighet görs rätt från början, inte kostar mycket mer än att bygga otillgängligt. Alla var eniga om att förslaget om serietillverkade hus kommer att få negativa konsekvenser för tillgängligheten. Tack till alla som deltog!

Ingen påbyggnadsbonus i statens budget för 2019

Riksdagens rambeslut kommer nu att ligga till grund för riksdagens behandling av anslagen inom de 27 utgiftsområdena. Först när riksdagen

Hissförbundet och Fastighetsmässan i nytt samarbete

Fastighetsmässan har funnits sedan 2009 och på bara 10 år har mässan ökat med 218% i utställande företag och 410%

Hisstjänst i Skaraborg AB ny medlem i Hissförbundet

Hissförbundet välkomnar nya medlemmen Hisstjänst i Skaraborg AB. Läs mer om företaget på www.hisstjanst.se Facebook Twitter LinkedIn Gmail

Vill du jobba inom en teknisk bransch med goda framtidsutsikter?

Arbetsförmedlingen och Hissförbundet har tillsammans tagit fram en rekryteringsutbildning för personer inskrivna hos Arbetsförmedlingen där eleverna utbildas direkt till arbete.