Scandic och Tillgänglighetsarenan bjuder in till världens största blindlunch

Tillsammans slår vi rekord och firar Internationella Funktionshinderdagen!

Vad är en blindlunch undrar du? Jo, det är en lunch där du inte kommer att få se vad du äter. I Sverige lever cirka 10.000 personer med synnedsättning. Totalt sett lever ca 1,8 miljoner människor i landet med någon form av funktionsvariation. Vi är bra i Sverige men vi är inte perfekta. Så mycket mer kan göras för att underlätta för de runtomkring oss.

Den 29 november anordnar Scandic tillsammans med Tillgänglighetsarenan världens största blindlunch som vi söker Guinness-rekord för.

Tillsammans kan vi påverka och förbättra möjligheterna för alla som lever med någon typ av funktionsvariation.

Ladda ner inbjudan här

Anmälan görs på https://goo.gl/forms/2ASgRKK6LQYYopGP2

Välkommen!

Snabbare väg till arbetstillstånd för medlemmar i Teknikföretagen

Teknikföretagen är i dagsläget den enda arbetsgivarorganisationen som är certifierade hos Migrationsverket för att ansöka om arbetstillstånd på medlemsföretags vägnar.

Nordisk Hissmässa 2018

Nordiska hissmässan äger rum den 11 oktober 2018 på Xenter i Tumba. Tid: 11.00-16.00 Plats: Xenter, Utbildningsvägen 3, Tumba Svara

Boverket informerar om säkerhetsproblem med äldre hissar

Med anledning av hissolyckan i Stockholm 9 juni där ett barn skadades allvarligt och tidigare liknande incidenter har Boverket publicerat