Nytt informationsblad: Så åker du säkert i en rulltrappa

Det är få som tänker på att det kan vara förknippat med risker att åka rulltrappa om man gör det på fel sätt. En Sifo-undersökning visar att 60% av svenskarna inte känner till de viktigaste säkerhetsrekommendationerna för hur man åker rulltrappa. Inom branschen ser vi tyvärr att det händer ett antal olyckor och tillbud varje år varav en stor del skulle kunna undvikas om säkerhetsrekommendationerna för åker man åker rulltrappa följs.

För att uppmärksamma säkerhetsrekommendationerna för hur man åker rulltrappa har Hissförbundet tagit fram ett informationsblad som beskriver hur man åker rulltrappa på rätt sätt och vilka saker man ska undvika att göra i en rulltrappa. Informationsbladet finns att ladda ner här

Hissförbundet 30 år: Hiss- och rulltrappsfakta i Sverige

År 1915 kom den första rulltrappan till Sverige och NK i Stockholm. Åren före hade allt fler varuhuschefer fått upp

Hissförbundet i Elektrikern