Hissförbundet får ny ordförande

Efter 10 år i Hissförbundets styrelse kommer Juha Mennander att avgå som ordförande och ledamot per 1 oktober 2015.

Anledningen till att Juha avgår är att han utsetts till ny VD för KONE Frankrike. Daniel Nyman som är vice-ordförande kommer att ta över ordförandeskapet i Hissförbundets styrelse fram till extra föreningsstämma 25 november. Vid extrastämman kommer påfyllnadsval att genomföras. Valberedningens arbete leds av Henning Beyer, Åhmans i Åhus.

Läs mer om Hissförbundets styrelse här.

YH-utbildningen Xenter: 5 nya starter beviljade!

Utbildningen till hiss- och rulltrappstekniker kräver större lokal med tung utrustning och en högre lärartäthet, vilket inte kan finansieras med

Hissnande hissmusik

Hissmusik har historiskt något av ett dåligt rykte. Hissmusik, eller skvalmusik, beskrivs ofta som lugn bakgrundsmusik du kan höra i

Hissförbundet i Aktuella Byggen