Hissförbundet får ny ordförande

Efter 10 år i Hissförbundets styrelse kommer Juha Mennander att avgå som ordförande och ledamot per 1 oktober 2015.

Anledningen till att Juha avgår är att han utsetts till ny VD för KONE Frankrike. Daniel Nyman som är vice-ordförande kommer att ta över ordförandeskapet i Hissförbundets styrelse fram till extra föreningsstämma 25 november. Vid extrastämman kommer påfyllnadsval att genomföras. Valberedningens arbete leds av Henning Beyer, Åhmans i Åhus.

Läs mer om Hissförbundets styrelse här.

Hissföretag planerar att nyanställa

Under våren 2021 genomförde Hissförbundet en enkät bland medlemsföretagen med installationsverksamhet. Av 13 deltagande företag ser 10 att man kommer

Hissförbundet välkomnar konsekvensutredning

– Vi är glada över att ha fått Regeringens gehör för de olycksrisker som framför allt boende i hus med