Hissförbundet får ny ordförande

Efter 10 år i Hissförbundets styrelse kommer Juha Mennander att avgå som ordförande och ledamot per 1 oktober 2015.

Anledningen till att Juha avgår är att han utsetts till ny VD för KONE Frankrike. Daniel Nyman som är vice-ordförande kommer att ta över ordförandeskapet i Hissförbundets styrelse fram till extra föreningsstämma 25 november. Vid extrastämman kommer påfyllnadsval att genomföras. Valberedningens arbete leds av Henning Beyer, Åhmans i Åhus.

Läs mer om Hissförbundets styrelse här.

Hissförbundet i Elektrikern

”För den som gillar både elektronik och mekanik är det här ett perfekt yrke”, tycker Sima Iskandar. Artikeln berättar även

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum