Yrkesvuxutbildning på gymnasienivå: Servicetekniker

Utbilda dig till servicetekniker på gymnasienivå med Yrkesvux Örebro!

Hissbranschen växer och efterfrågan på väl utbildade tekniker är stor. Hissförbundet och Yrkesutbildningar för vuxna i Örebro har därför inlett ett samarbete för att kunna erbjuda en serviceteknikerutbildning med fokus på hissbranschen. Men utbildningen ger även en god och bred grund och möjlighet till arbete inom andra områden inom serviceteknik.

Att jobba som servicetekniker betyder att du arbetar med service och reparationer av olika maskiner. Du utför felsökningar, analyser och levererar lösningsförslag till kunden. I dina leveranser har du stort fokus på att kunden skall bli nöjd.

Som hisstekniker får du en eftertraktad kompetens med många karriärvägar. Yrket är både tekniskt och socialt: du installerar, moderniserar och reparerar hissar men kommunicerar också med kunder som hyresgäster och fastighetsägare.

Läs mer om den ettåriga utbildningen och ansök på Örebro kommuns hemsida Serviceteknikerutbildning vid Yrkesvux Örebro eller på skolans hemsida Utbilda dig till Servicetekniker.