saxgrind

Hissförbundet i Branschaktuellt

Hissförbundet: Boverket behöver göra en utredning

Hissförbundet är sedan 1992 den svenska branschföreningen för företag som tillverkar hissar, monterar och underhåller hiss- och rulltrappsinstallationer. Verksamheten riktar in sig på tre fokusområden: påverka, informera och utbilda. I skenet av det gångna året och de olyckor som skett är behovet om kunskap, men framför allt, handling stort.

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum

2022 har Hissförbundet arbetat för säkrare hissar och rulltrappor i 30 år. Detta ville vi självklart fira tillsammans. Inför vårmötets

Hissförbundet i byggtidningen Branschaktuellt