Ta del av Byggföretagens aktuella konjunkturrapport

Byggindustrin bromsar in snabbt och investeringarna faller. Värst drabbas bostadsbyggandet, som står för hälften av branschens årliga investeringar. I rapporten beräknas produktionen av lägenheter falla med närmare 30 procent till 28.200. Samtidigt bromsar småhusbyggandet in med 25 procent. Produktionen av nya bostäder väntas i år landa på 35.700, vilket kan jämföras med toppåret 2017 då närmare 64.000 bostäder färdigställdes.

Här kan du läsa hela konjunkturrapporten.

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum

2022 har Hissförbundet arbetat för säkrare hissar och rulltrappor i 30 år. Detta ville vi självklart fira tillsammans. Inför vårmötets

Hissförbundet i byggtidningen Branschaktuellt