Boverkets prognos: 50 000 nya bostäder 2020

Bostadsbyggandet föll kraftigt under 2018, men under 2019 har takten stabiliserats betydligt. I år påbörjas 51 000 bostäder inräknat nettotillskott genom ombyggnad, enligt Boverkets prognos. Det är en minskning med 9 procent jämfört med 2018. År 2020 minskar antalet påbörjade bostäder marginellt, då 50 000 bostäder påbörjas. Prognosen för 2020 utgår från att investeringsstöd för hyresrätter kan fortsätta att lämnas.

Mer information finns i Boverkets indikatorer som innehåller Boverkets byggprognos med analys av utvecklingen på bygg- och bostadsmarknaden. Ladda ner publikationen från Boverkets webbplats.

Remissvar över Boverkets rapport ”Uppdrag att utreda åtgärder för vissa säkerhetsrisker i äldre hissar” 1.     Sammanfattning Hissförbundet välkomnar utredningen och

Hissförbundet firade 30-årsjubileum

2022 har Hissförbundet arbetat för säkrare hissar och rulltrappor i 30 år. Detta ville vi självklart fira tillsammans. Inför vårmötets

Hissförbundet i byggtidningen Branschaktuellt