Möt oss i Almedalen

Hissförbundet är medarrangör av Tillgänglighetsarenan, ett nätverk som för fjärde året i rad anordnar en arena med syfte att lyfta ämnet tillgänglighet under Almedalsveckan.

Tillgänglighetsarenans poolmingel går av stapeln måndag den 1 juli 2019 kl. 1930, på Scandic Hotel Visby. Personlig inbjudan krävs.

Som tidigare år bjuder Tillgänglighetsarenan på lekar som sätter fokus på tillgänglighetsfrågor samt på vår succé till rullstolsrally som brukar bjuda på spännande dueller.

– I år tävlar bland annat Carolina Klüft och Thomas Fogdö, så det lovar bli spännande matcher! säger Anne Geitmann, generalsekreterare på Hissförbundet.

Är du verksam inom tillgänglighetsfrågor men har inte fått inbjudan? Hör av dig till anne.geitmann@tebab.com.

Bakom initiativet Tillgänglighetsarenan står SPF Seniorerna, Parasport Sverige, DHR, Scandic och Hissförbundet.

Gilla oss på Facebook